abelvandyck.reismee.nl

Week 1

We zijn nu 5 dagen verder in dit bijzondere avontuur en ik kan met zekerheid zeggen dat ik er nog geen spijt van heb!

In het begin was het een erg aanpassen om plots met 4 andere mensen samen te wonen die totaal vreemd voor je zijn. Maar dat gevoel gaat snel weg. Het is ondertussen al een gewoonte aan het worden. Ik denk dat we een goeie groep zijn althans dat vind ik toch :))

Zondag zijn de andere 2 vrijwilligers aangekomen 2 meisjes van 19 jaar. Uit Luxemburg en Seattle. In de avond zijn we met de groep iets gaan drinken in café Zambezi, een leuke bar!! (We krijgen cocktails van de eigenaar) Het was al meteen een gezellige avond. De volgende dag was het introductie dag. Ik ben heel wat meer te weten gekomen over hoe het allemaal in zen werk gaat etc. In de middag zijn we terug naar jolly boys (een hostel met zwembad) gegaan en in de avond café zest, 2 leuke plekjes in Zambia. Dinsdag zou normaal onze eerste dag geweest zijn als vrijwilliger maar het was “international teachers day” dus we hadden verlof. Dinsdag das echt een top dag. Ik en de andere 2 meisjes zijn naar de devils pool geweest. Hier kan je zwemmen op de top van de waterval. Het is onbeschrijfelijk hoe mooi deze plek was en wat voor ongelofelijk ervaring dit was!

Echt prachtig! In de avond zijn we naar een plekje aan de rivier gegaan, weeral een super mooi uitzicht! Daar hebben we gebarbecued en vervolgens hebben we de avond afgerond met café Zambezi.

Ohja, de terugrit was echt heel graaf! We zaten op het dak van de auto en zo reden we door de straten van Livingstone.


Ik heb mijn eerste 2 dagen als vrijwilliger achter de rug! Het programma is een beetje aangepast, ik geef nu mee les aan de allerkleinste (2-8) omdat de omstandigheden op de school waar ik normaal naar toe zou gaan niet zo goed zijn. Er zitten namelijk 50 leerlingen in 1 klas dus dat zou iets te zwaar voor mij geweest zijn. Ik ben eigelijk heel blij dat ik nu op een klein schooltje werk. De school telt 20 leerlingen, stuk voor stuk schatjes!

Mijn werkdag is van 8-12:30, lang genoeg want het is best vermoeid :). De kinderen vinden het geweldig en komen heel de tijd met je spelen. Ze luisteren nog niet goed naar mij hahah, maar dat zal nog wel komen aangezien ik 2 maanden hier verblijf :)


Sorry voor de nogal heel uitgebreide beschrijving. Ik ben niet goed in dingen kort en bondig te verwoorden, daar wordt aan gewerkt! ;))

Reacties

Reacties

Alice

Dat klinkt super!
Ik ben jaloers!
Ik denk dat ik naar je toe kom:-)

Lotte

Ik ben jaloers Abeltje!!! :))) Heel veel plezier daar, geniet ervan!!

Sam Raeymakers

Wauw Abel, ik ben zo jaloers! Klinkt allemaal zo leuk!

Opa en Oma

Wat leuk om te lezen en wat fijn dat je het naar je zin hebt.
Blijf genieten van dit bijzonder avontuur!!
❤️❤️

Conny

Wauw!!!!!, zijn het de Victoria Watervallen die je hebt gezien?
Die zijn idd prachtig. Wij hebben er mooie herinneringen aan. Geniet ervan, want dit avontuur vergeet je nooit meer.

Papa

Ik vind het geweldig wat je daar allemaal aan het beleven bent schat. Geniet!!! ❤️

Olivia

amaaai abel hoe cool is dit allemaal ???? ik hou van de uitgebreide beschrijvingen!

Joke Hofmans

Wat een leuke ervaring Abel.
Ik kan me het helemaal voorstellen, omdat wij er ook zijn geweest.
Fantastische belevenis, ervaring voor je leven.
En… mooi omschreven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active