abelvandyck.reismee.nl

Week 1 Sri Lanka

De eerste week is al voorbij. Wat gaat de tijd ongelofelijk snel!


Ik heb een super toffe week achter de rug en zoveel leuke activiteiten gedaan! Elke dag ga ik samen op pad met mij groepje. We zijn met 4 meisjes, echt gezellig.


De barretjes zijn hier allemaal super leuk en de smoothies zijn overheerlijk. Deze week ben ik gaan surfen. Samen met Cato heb ik een lesje genomen. Het was echt moeilijk omdat de golven heel erg hoog waren maar het is mij wel paar keer gelukt. Na een uurtje zijn we al uit het water gegaan omdat het extreem zout water is. De rest van de week zijn we vaak naar leuke strandjes gegaan. Vele mooie zonsondergangen gezien, gedanst op het strand, leuke winkeltje bezocht en vooral veel genoten van alle natuur.


Vandaag zijn we in de namiddag naar Galle geweest. We hebben het Nederlandse fort bezocht. Dit is een mooie klein plekje waar onder andere de bekende vuurtoren staat van Sri Lanka. In de avond zijn we naar een schattig restaurantje gegaan en hebben we daar lekker gegeten.


Ik ben deze week 3 keer naar het schildpadden project geweest. We moesten o.a een nieuwe omheining bouwen, de bakken waar de schildpadden in leven schoon maken en afval opruimen in het fort. Allemaal activiteiten die effectief iets bijdragen. Het project is een mooi initiatief aangezien ze de schildpadden redden en ervoor zorgen dat ze niet uitsterven. Het werk is maar 2-3 uurtjes per dag omdat het ver weg gelegen ligt van ons huis. We zijn met 13 mensen. Dat is wel wat minder leuk want we zijn eigenlijk met te veel voor het werk wat er te doen valt.


De economische crisis die er op dit moment is heeft voor toeristen geen zware gevolgen. 6 uur per dag word de elektriciteit uit gezet en af en toe is er een bepaald gerecht niet meer maar dat is dan ook het enigste waar je iets van merkt. De lokale bevolking verteld ons wel dat zij het enorm lastig hebben aangezien er geen toeristen zijn. Zij hebben er veel last van! Ik vind het zo zielig dat ik ook nooit moeilijk doe over geld. Ze kunnen onze aanwezigheid goed gebruiken!


Ik kijk uit naar de aankomende week.

Nog even spanned afwachten of het hondenproject zal doorgaan. Ik hoop het!!


En ondertussen ga ik blijven genieten van dit prachtig land.

Reacties

Reacties

Alice Moeders

Wat heb je toch een heerlijk leven!
Geniet er maar van.
Dikke warme ( of beter frisse) knuffels

Opa en Oma

Dag lieve Abel.
Blijf genieten. Het is een mooi land maar jammer dat er zo weinig toeristen zijn. Hebben ze echt nodig daar.
Liefs, Opa en Oma

Dave

Hoi Abel
Heb je al lekkere curries gegeten?
Lekker heet spul, hmmmmm
Je hebt het goed naar je zin
Das fijn te horen
Enjoy
X
Je onkel Dave

Papa

Ik smelt weer helemaal van al je avonturen. Jij doet dat zo goed schat. Geniet maar gulzig! ❤️

Oma en Opa uit Herentals

Lieve Abel
Blij te lezen dat je zo kunt genieten van al het mooie dat daar te zien is.
Dikke knuffels Oma en Opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active