abelvandyck.reismee.nl

Het begin van Sri Lanka

Na een vermoeiende vlucht ben ik veilig aangekomen in Sri Lanka. Een taxichauffeur stond mij op te wachten en na een lange autorit van 2 uur kwam ik aan bij het vrijwilligershuis. Er werd mij verteld dat er drie huizen zijn. 1 groot main house waar we allemaal samen komen voor te eten en waar het zwembad is, het kleine huisjes waar ik met 15 andere meisjes verblijf en dan nog een ander vrijwilligershuis waar ook een aantal mensen verblijven. Van mijn huis is het 20 minuten rijden met de tuk tuk (een overdekte motor op 3 wielen) naar het grote huis. Toen ik aankwam was het echt even schrikken er blijven in totaal 70 mensen op deze plek. (Ze zijn overboekt) Een groot verschil met wat ik gewoon ben in Zambia. Na een mini introductie ben ik gaan lunchen. Ik was echt verschoten van de hoeveelheid mensen er zijn. Dit maakt het natuurlijk erg moeilijk om aansluiting te vinden want iedereen heeft zijn eigen “groepje” en veel mensen kennen elkaar.

Hoe groter de groep hoe minder sociaal ik ben. Ik moet het meer aanschouwen als een hostel waar je in gemeenschappelijke ruimtes samen eet en af en toe samen op café gaat en babbeltje slaat maar daarnaast iedereen wel zijn eigen plekjes en vrienden heeft. Gelukkig is er dan een Nederlands meisje op mij afgestapt waar ik mee op de kamer slaap. Ik heb haar dan meteen al mijn vragen gesteld en zij heeft me al wat meer gerustgesteld. Later zijn er nog twee andere meisjes naar mij gekomen en daar heb ik de dag mee doorgebracht, we zijn lekker gaan eten op het strand en een klein beetje gewandeld. Daarna zijn we een smoothie gaan drinken maar helaas zijn ze allebei zaterdag naar huis vertrokken.


Zaterdagavond zijn er 3 meisjes aangekomen 1 uit België en 2 uit Nederland. We zijn gisteren lekker naar je het strand gegaan, drankjes gaan drinken en gezellig gebabbeld, was echt leuk! Mijn kamer genoten zijn gelukkig ook allemaal vriendelijke meisjes!

Het loopt allemaal wat minder vlot dan ik had verwacht maar dat hoort er ook bij. Hierdoor leer ik weer heel wat bij! Ik kijk super hard uit naar het vrijwilligerswerk! Helaas ben ik vandaag nog niet kunnen starten omdat er honden vergiftig zijn…. super erg :((


Straks krijg ik een kleine rondleiding door Galle samen met de andere meisje, ik kijk er naar uit!


Ondanks dat ik nog niet al te veel gedaan heb 1 ding weet ik al zeker, het is hier prachtig!!

Reacties

Reacties

Alice Reijs

Ik kijk nu annuïteit naar je volgende verslag!!?

Annie

Abel geniet van je verblijf in het prachtige Sri Lanka.

Yuli

?❤️

papa

Nieuw land, nieuwe avonturen. Geniet van al die schoonheid. Curieus ook naar je project. Dikke zoen lieverd! ❤️

Conny

Abel,
Geniet van dit nieuwe avontuur in dit prachtige land.?

Joke Hofmans

Even wennen, maar wat een mooi avontuur weer.
Wij zijn er drie weken geweest.
Super Abel, succes!! Gr Joke, zus van je Oma Ans.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active