abelvandyck.reismee.nl

Week 2

Ik ben nu 14 dagen in Zambia en heb al heel wat meegemaakt. We hebben al veel leuke plekjes bezocht! Aan de ene kant lijkt het alsof ik hier al lang ben. Dat komt denk ik omdat ik het gevoel heb dat ik de mensen hier al langer ken dan 2 weken. We leven 24/24 samen dus de schaamte of ongemakkelijkheid verdwijnt snel! Maar aan de andere kant heb ik het gevoel alsof ik nog maar juist ben aangekomen. Onze dagen zitten vol met activiteit van 7-11uur in de avond ben je iets aan het doen. Je hebt nauwelijks tijd om eventueel er bij stil te staan dat je alweer 2 weken van huis weg bent, een goed teken denk ik :)


Het vrijwilligerswerk is erg leuk maar wel heel vermoeiend aangezien het kleine drukke kinderen zijn. Maar de kindjes hier in Zambia zijn zo ontzettend dankbaar en blij met de allerkleinste dingen. Ze zijn ook super zelfstandig. De allerkleinste van 2-5 gaan zelf naar het wc en eten zelfstandig hun eigen maaltijd. Mijn favoriete moment tijdens het werken is de pauze. Tijdens de pauze dansen, zingen en spelen we spelletjes. De kinderen vinden het echt super tof dat er vrijwiligers zijn. Ze komen je heel de tijd knuffelen en willen je hand vasthouden, echt schattig!


Voor de rest heb ik deze afgelopen week een mega leuk weekend gehad op Bovu island, een van de mooiste en rustgevende plekjes tot nu toe! We hebben gefeest met de locals en zijn daarna op het eiland blijven slapen met als afsluiter de Melkweg te hebben gezien, echt prachtig! De andere dagen bezoeken de meestal een mooi plekje voor de zonsondergang of gaan we rusten in jolly boys, een hostel met zwembad.


Ohja, ik ben ook zondag naar de kerk gegaan aangezien 2 jongens hier gelovig zijn en 1 keer per maand naar de kerk gaan. Het was een interessante en bijzonder ervaring. Maar een mis van 2 uur was toch wel erg lang! ;)


Ik ben erg benieuwd hoe de komende weken nog gaan verlopen, ik kijk er alvast naar uit!

Reacties

Reacties

alice

oh schat, dat klinkt heerlijk.
wat een avontuur toch!
Dit ga je nooit meer vergeten.
x

Papa

Zo fijn om dit te lezen. Geniet lieverd van elk moment! ?

Annie

Leuk om je verhalen te lezen. Wat een avonturen beleef je daar.
Gelukkig heb je naast je werk ook nog tijd voor leuke dingen.
Mooie foto’s ook.
Groetjes.

Opa en Oma

We zijn ook er benieuwd hoe het je verder vergaat de komende weken. Tot nu toe,?
Geniet van alles om je heen. ?
We genieten met je mee door dit alles te lezen en te zien.
Liefs

Emil en Yuli

Hoi Abel,
Zo fijn om te horen sat je het zo goed naar je zin hebt.
Echt knap van je wat je allemaal doet.
Dikke vette kussen van ons?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active