abelvandyck.reismee.nl

Week 8


Ik ben nu 2 maanden in Zambia. Deze laatste week was echt leuk!!We hebben dinsdag een afscheid bbq gehad voor James, de jongen uit de states. We zijn lekker uit eten gegaan naar een Indisch restaurant, hebben één indrukwekkend mooie sunset gezien, we hebben de souvenir markt bezocht, donderdag gaan feesten als “afscheidsparty” en nog veel meer. Vrijdag had ik een afscheidsfeestje op school. Dat was echt heel ontroerend, een emotionele dag! Iedereen moest huilen o.a mezelf. De dag eindigden minder leuk. Ik kreeg het nieuws te horen over de nieuwe variant in Afrika. Na heel lang nadenken en overleggen heb ik dat besloten om niet naar Zimbabwe te gaan.

Ik zou niet de “full experience” hebben aangezien ik in quarantaine zou moeten voor 10 dagen na 3 maanden in Afrika te hebben gezeten. Dat zag ik absoluut niet zitten. Ik moet mijn verhalen kunnen delen en dat zou ook een slecht begin zijn van het jaar + de kans zou er inzitten dat ik terug naar huis zou moeten gaan midden in mijn project. Na heel wat gedoe en mijn vlucht die gecanceld werd heb ik op 5 december een terug vlucht naar huis.

Nu zit ik hier nog voor exact 1 weekje in Zambia. Morgen vertrekken Nina en Zoe wat echt super jammer is want ik ga hun heel hard missen. Het gaat raar zijn om niemand meer te hebben van de vaste groep. Ik ga waarschijnlijk van dinsdag tot vrijdag terug naar school. Ik hoop dat het niet te verwarrend gaat zijn voor de kindjes maar ik ben blij dat ik nog wat langer bij hun kan zijn, al moet ik dan helaas weer afscheid nemen. Het is een super rare situatie, ik had dit absoluut niet zien aankomen en had mijn afscheid graag anders voorgesteld. Maar ik ga nog proberen geniet van de tijd die ik hier heb. Gisteren ben ik voor de laatste keer naar Victoria falls gegaan (1 van de 7 natuurwonderen) dat was echt zo mooi!!

Vanavond ga ik uit eten met Nina, grace, Zoe en haar ouders. Zoe’s ouders zijn vrijdag aangekomen, echt super lieve mensen!! Ik hou jullie up to date!

Reacties

Reacties

Mama

Jammer inderdaad dat het zo eindigt maar wat een avontuur was dit !
Geweldig dat je dit heb mogen en kunnen ervaren. Tot volgende week????

Papa

Lieve schat, wat een 2 maanden hè. Uiteraard is het heeeeel jammer dat je avontuur nu door dat vervloekte virus vroegtijdig wordt afgebroken. Kak!! Maar niks aan te doen. Geniet toch nog maar een week van dat prachtig land en zijn lieve mensen. ??

Opa en Oma

Lieve Abel,
Kan me voorstellen dat het erg vervelend voor je is dat het zo is gelopen, maar veiligheid boven alles. Je hebt een fantastisch tijd gehad en dat neemt niemand van je af.
Het geeft ons alle ook weer rust dat je dadelijk weer veilig thuis bent. STOM VIRUS!!?
Geniet nog van je week, het heerlijke weer( koud hier) de mensen, cultuur en vooral van je kindjes.

Een hèèl goede reis terug. Enne,….. er komt weer een tijd dat je je werk weer voort kan zetten.

Liefs ❤️?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active